DRÁMAÓRÁK

A foglalkozásokat vezeti: Lukács Gabriella és Robin László drámapedagógusok

Részvételi díj: 1200 Ft/fő

További információ, időpont egyeztetés: Bikkes Ágnes (06 20 486-8903, bikkes.agi@marczi.hu)

NEM MONDOM MEG, MERT TITOK!
1-2. osztályosoknak
Komplex drámafoglalkozás a titkokról és a titoktartásról 
Egy izgalmas nyaraláson sok minden történik velünk, többek között különböző titkok jutnak a tudomásunkra.
Vajon jól tesszük-e, ha megőrzünk minden ránk bízott titkot? Valóban titok-e minden, amire valaki azt mondja?
(A foglalkozás alapötletét Kunné Darók Anikó: Titkos út című foglalkozása adta.)

NAHI ÉS A NÉMA FALU
3–4. osztályosoknak
Az óra a toleranciáról, a másság elviseléséhez szükséges kompromisszumkészségről szól.
A drámaóra Ámosz Oz: Hirtelen az erdő mélyén című regényének alapötletére épül – egy olyan faluról szól, ahonnan egy éjszaka elvándorolt az összes állat, az örökké gúnyolt Nahi vezetésével.

VESZÉLYES VIZEKEN
4. osztályosoknak
Két utasszállító hajó gyorsasági versenyéről játszunk. A szereplőkdönteni kényszerülnek: vállalják-e a jégheggyel való összeütközés kockázatát a győzelem érdekében. Mit tegyünk, ha egy nagy jutalommal kecsegtető verseny mindannyiunk – és mások – életének kockáztatásával jár? 

VÉSZKIJÁRAT
Komplex drámafoglalkozás 5-8. osztályosoknak az osztályon belüli megfélemlítésről
Egy „másik” iskola „másik” osztályáról játszunk, egy olyan közösségről, ahol az osztály egyik tagja rendszeresen zaklatja a közösség egy másik tagját. Meddig tarthat az elnéző magatartás? Hol húzódik a felesleges árulkodás és az áldozattá válás határa? Mit tehet a közösség, ha azt túllépi a támadó?

A SZÉNA TÉRI SRÁCOK
Komplex drámafoglalkozás 5-8. osztályosoknak
Rendhagyó történelemóra az 1956-os forradalom és szabadságharc emlékére
„Mi, a Széna téri grund bandájának tagjai fogadjuk, hogy harcolni fogunk a szabadságért!” A résztvevő osztály tagjai a Széna téri fiatalok szerepében átélhetik az akkori gyerekek és fiatalok helyzetét. Döntenek, feladatokat és problémákat oldanak meg a játék során az akkori gyerekek szerepébe lépve. Eközben mind a Rákosi-korszakról, mind a forradalomról bővítjük történelmi ismeretüket.

ÚT AZ ISMERETLENBE
Komplex drámafoglalkozás 7−9. osztályosoknak az együttműködésről és a következetességről
Az újkori hajósok számára nagy kihívásokat tartogat a tenger, és nagy jutalmat ígér a királynő. Vállajuk a kalandot, de vajon a döntéseink során hűek tudunk-e maradni a kitűzött célokhoz?

A VILÁG LEGDRÁGÁBB NYAKÉKE
10–11. osztályosoknak
A történelem egyik leghihetetlenebb csalásáról játszunk. Egy szélhámosnő–Rohan bíborost és az udvari ékszerészt rászedve – Marie Antoinette nevében megvásároltatta a világ legdrágább nyakékét. Rohannal, akit a királyné soha ki nem állhatott, elhitette,hogy az uralkodónő pártfogoltja, sőt, titkos megbízottja lett. A csalás mint jelenség: mozgatórugói, mikéntje; tudatos kommunikáció: a befolyásolás eszközeinek ismerete, felismerése és használata. 

MOLDVAI TÖRTÉNET
10–11. osztályosoknak
A szerelem mindent legyőz? De mi van, ha mégsem? Egy fiatal szerelmespár történetén keresztül nézzük meg, milyen buktatói lehetnek egy kapcsolatnak. Rómeó és Júlia története egy kicsit ma, egy kicsit közelebb hozzánk. Lehet-e jó vége?