DRÁMAÓRÁK

A foglalkozásokat vezeti: Lukács Gabriella és Robin László drámapedagógusok

Részvételi díj: 1200 Ft/fő

Információ, időpont-egyeztetés: Sallai Ferenc (06 20 667-2544; sallai.ferenc@marczi.hu


BÁTORSÁGPRÓBA – BÁTOR ÉS KALAMÓNA TÖRTÉNETE
Színházi nevelési foglalkozás 1−3. osztályosoknak
Farsang ideje van. Erzsók néni, János bácsi és Borcsa kiszebábot készít a tél, a baj, bánat, betegség elmulasztására. Amíg dolgoznak, mesét mondanak. A mese megelevenedik: Bátor és Kalamóna, a sárkány küzdelmét láthatjuk. A nézők Bátor testvéreinek szerepébe lépve a főhőssel együtt győzik le a sárkányt.
Szereplők:
Borcsa, Gyöngy, Kalamóna: Baráti Judit
Bátor, Mostoha: Lukács Gabriella
Torda, Napkirály: Robin László
Rendezte: Lukács Gabriella
Az előadás elkészítését a Nemzeti Kulturális Alap támogatta

NAHI ÉS A NÉMA FALU
3–4. osztályosoknak
Az óra a toleranciáról, a másság elviseléséhez szükséges kompromisszumkészségről szól.
A drámaóra Ámosz Oz: Hirtelen az erdő mélyén című regényének alapötletére épül – egy olyan faluról szól, ahonnan egy éjszaka elvándorolt az összes állat, az örökké gúnyolt Nahi vezetésével.

VESZÉLYES VIZEKEN
4. osztályosoknak
Két utasszállító hajó gyorsasági versenyéről játszunk. A szereplőkdönteni kényszerülnek: vállalják-e a jégheggyel való összeütközés kockázatát a győzelem érdekében. Mit tegyünk, ha egy nagy jutalommal kecsegtető verseny mindannyiunk – és mások – életének kockáztatásával jár? 

VÉSZKIJÁRAT
Komplex drámafoglalkozás 5-8. osztályosoknak az osztályon belüli megfélemlítésről
Egy „másik” iskola „másik” osztályáról játszunk, egy olyan közösségről, ahol az osztály egyik tagja rendszeresen zaklatja a közösség egy másik tagját. Meddig tarthat az elnéző magatartás? Hol húzódik a felesleges árulkodás és az áldozattá válás határa? Mit tehet a közösség, ha azt túllépi a támadó?

ÚT AZ ISMERETLENBE
Komplex drámafoglalkozás 7−9. osztályosoknak az együttműködésről és a következetességről
Az újkori hajósok számára nagy kihívásokat tartogat a tenger, és nagy jutalmat ígér a királynő. Vállajuk a kalandot, de vajon a döntéseink során hűek tudunk-e maradni a kitűzött célokhoz?

MÁR NEM OTT ÉLEK
Színházi nevelési előadás 8-9-10. osztályosoknak
A színházi előadás és foglalkozás Sherman Alexie: Egy indián naplója című önéletrajzi regénye alapján készült.
Junior döntési helyzet elé kerül: maradjon-e az indiánok között jövőtlenül, vagy vállalja az úttörők és a kisebbség nehéz sorsát a fehérek iskolájában. E döntésnek a mozgatórugóiról, érveiről szól az első drámamunka. Ezután olyan helyzeteket játszunk el, olyan kérdésekre keresünk megoldásokat, amelyek abban a formában az előadásból kimaradtak. (Kosármeccs a régi és az új iskola csapata között; előítéletek és megdőlésük; nem várt hasonlóság felismerése a kisebbség és a többség között.) A foglalkozás lezárása egy reflektív játék, ahol tanácsokat adhatnak a játszók a felnőtt Juniornak, vagy véleményt mondhatnak róla.
A színházi nevelési előadás fókuszában az áll, milyen nehézségekkel kell szembenéznie annak, aki kisebbségi identitását megtartva szeretne beilleszkedni a többségi társadalomba? Hol van az asszimiláció és a megtartás egészséges aránya?
Közös gondolkodás és játék a sztereotípiákról, a kirekesztésről, az asszimilációról és a különféle kultúrák együttélésének nehézségeiről.
Játssza: Csiby Gergely e.h.
Foglalkozásvezető: Lukács Gabriella drámatanár
Az előadás időtartama: kb. 150 perc

A VILÁG LEGDRÁGÁBB NYAKÉKE
10–11. osztályosoknak
A történelem egyik leghihetetlenebb csalásáról játszunk. Egy szélhámosnő–Rohan bíborost és az udvari ékszerészt rászedve – Marie Antoinette nevében megvásároltatta a világ legdrágább nyakékét. Rohannal, akit a királyné soha ki nem állhatott, elhitette,hogy az uralkodónő pártfogoltja, sőt, titkos megbízottja lett. A csalás mint jelenség: mozgatórugói, mikéntje; tudatos kommunikáció: a befolyásolás eszközeinek ismerete, felismerése és használata. 

MOLDVAI TÖRTÉNET
10–11. osztályosoknak
A szerelem mindent legyőz? De mi van, ha mégsem? Egy fiatal szerelmespár történetén keresztül nézzük meg, milyen buktatói lehetnek egy kapcsolatnak. Rómeó és Júlia története egy kicsit ma, egy kicsit közelebb hozzánk. Lehet-e jó vége?